Träning

Premiär och dagens outfit

 Med anledning av min relativt nya löparkarriär, underförstått jag kommer att springa rätt mycket framöver, samt mitt deltagande i Blogger Bootcamp om mindre än 2 veckor, insåg jag att det var dags att investera några slantar i en för ändamålet hyfsat bra utrustning.

Tydligen funkar det inte med långbenta gymbrallor och urtvättad collegetröja, löparkläder nuförtiden är en hel (för mig nyupptäckt ) vetenskap. Kläder ska inte bara sitta på kroppen och skydda mot insyn och kyla, nej de ska andas, hålla svetten borta och stilla vinden.

Sagt och gjort – inköpet beskådas till vänster (solglasögonen på bilden har inget med artikeln att göra, de slank med i det fina vädret). Det blev tights och långärmad tröja (ska ju utgöra andra lagret egentligen men det får bli första också) samt ett par vantar. Jag har frusit lite när jag hållit i min iPhone* och insåg att stickade tumvantar inte gör susen.

Så – nu är jag redo för vårens, sommarens och höstens alla mil mot Stockholms Halvmara i höst. Framförallt kommer jag förhoppningsvis smälta in lite snyggare bland alla snygga träningstjejer och killar på BBC – alltid lurar man nån!

* jo, jag kollade efter en sån där hållare för telePhonen men Intersport gick bet så jag får leta vidare

Standard

Kommentera

