Träning

Stan e full av vatten och det gillar Katten

Jag vaknade vid 9:30 och njöt av känslan att inte vara sliten (något jag hade testat dagen innan efter en mycket rolig utekväll på Cliffan). Åt frukost i lugn och ro och kollade in både nyhetsmorgon och alla mina favvobloggar/sajter (tex failbook, lätt beroendeframkallande..)

Efter att ha njutit av friden tillräckligt länge klämde jag in mig i löparstället (nytvättat och härligt rosa-accentuerat) och gjorde mig redo att kliva ut i gråkallt rusk.

När jag svängde runt grannhuset och var inne på mitt fjärde löpsteg sprack det plötsligt upp och jag kunde 35 minuter senare lyckligt konstatera att solen sken på mig hela vägen. Underbart!

Det blev en runda längs Norr Mälarstrand, via stadshuset och tillbaks längs Karlbergskanalen. RIktigt härligt.  Idag funkade gps:en bättre också, och siffrorna såg bra ut – nytt km-rekord, men det var ju också en flack och fin bana.

Bra runda och jag älskar att Stockholm har så mycket vatten. Trots att det sticker upp en kundvagn här och en cykel med taskigt öde där så får man känslan av en tur på landet vissa sträckor.

Såhär nöjd kan man bli efter en skön tur i ett soligt Stockholm. Nu ska jag sätta mig på tåget till Norrköping så nästa runda blir nog i Vrinneviskogen- Auf Wiederhören!

Standard

Kommentera

