Träning

Det var då…

Det blev en skruttig rutt idag i Vrinneviskogen i Norrköping. Vi klämde in ett pass innan dagishämtning, jag 3,5-varvet och idrottskillen 5,5. Sen är det ca 1,3 km enkel väg fram och tillbaks till varvet så jag fick ca 6 km i benen idag.

Har inga fina stats-bilder att lägga upp eftersom min app återigen tappade fotfästet i tillvaron. Enligt den har jag sprungit 1,31 km på 28 minuter, vilket skulle ge ett fint rekord, åt helt fel håll..

Tunga ben idag också, snart behöver jag få till en sån där fjäderlätt runda så jag får tillbaks lite glädje. Men min teori är att nattlig sömnbrist och halvdålig lunch låg bakom det denna gång.

Av den lilla statistik jag fick fram till varvstarten så höll jag ungefär 5:50-tempo på uppvärmningsjoggen och så värst mycket fortare gick det nog inte sen. Fortast gick det på vägen hem, då benen plötsligt kändes lite mer samarbetsvilliga än de timmerstockar jag släpade runt i skogen.

Så 6km mental träning blev det idag och halvmaran känns låååång just nu. Men, nu kastar jag det bakom min rygg och ser det inte mer!

Standard

Kommentera

