Träning

Norrköping runt på 37 minuter

Vädrets makter satte effektivt stopp för milspårspremiär i Vrinneviskogen. Jag har ingen vit t-shirt och ingen större böjelse för gyttjebrottning så asfalterad väg kändes som rätt väg just idag. Jag hade kli i kroppen, dvs jag ville röra på mig och SATS tycker märkligt nog att röda dagar är döda dagar när det gäller träning så jag fick trotsa regnet och ge mig ut på tur.
När Linnea såg mig hoppa i löpardojjorna ville hon också gå ut så jag kläckte den briljanta idén att hon och papshmir kunde ta cykeln och peppa min rumpa runt stan.
Det var inget dåligt upplägg, vi har ju testat det förut på en kortare runda till glasskiosken (!) och det är ett ypperligt sätt att förena nytta med nöje, få extra pepping på vägen (Linnea ropade konstant ”heja kacka” och Eric peppade mig med klappar på axeln och kommandot att rejsa i en lååååång, sugande backe).
Rundan
Rundan gick längs Promenaderna – det finns ett gäng fina alléer som ramar in stan och som är riktigt fina löpmiljöer i vårskrud, trots regnet.
GPS-fjongen visade bara lite fel (den har en pervers fantasi om mig och  triathlon och vill gärna ha mig simmandes i tid och otid) men med korrigering via jogg.se så var den 140 meter längre, vilket gav en tid på 5,11 per km.
Jag måste säga att jag är sjukt förvånad över den tiden, för benen satt inte alls ihop med kroppen och sista spurtförsöket var inget mindre än patetiskt – jag KUNDE inte öka steget, trots att jag inte var så trött. Ungefär som såna där drömmar där man blir jagad och aldrig får upp farten. Nu vet jag hur det känns på riktigt! Jag tippade på att jag låg runt 6min/km men blev glatt överraskad. Högre lägstanivå?
Barncrunch
Väl hemma körde jag lite armhävningar och magövningar. Linnea gick bootcamp på mig och såg till att jag blev effektiv genom att lägga sig på min mage – och så säger de att barn hämmar träning? I vanlig ordning hjälpte hon mig också att stretcha effektivt.
Barncrunch
 

Nea på G

Sen drog hon på sig löpardojjorna för att dra ut på egen runda. Jag har skapat ett monster. Den här tjejen kommer blogga om Halvmaran 2030 – kom ihåg var ni läste det först!

Standard

4 thoughts on “Norrköping runt på 37 minuter

  1. Men ÅÅH, vilket härligt pass, grattis! Högt tempo, och värsta bästa peppet..! (jag ska också fostra vår dotter att peppa mig vid träning framöver hihi)

  2. Erika. jag ska testa det nästa gång och se om det är program eller telefon som slöar!
    JoHo: ja, det var riktigt kul faktiskt 🙂 Jag ska se till att ev. egna barn i framtiden blir lika duktiga på att dra igång sin gamla mor!

  3. Pingback: Barn – man får faktiskt jättemycket tillbaks | pigg & duktig

Kommentera

