Träning

I efterskott

Förra veckan blev en hyfsad träningsvecka faktiskt, speciellt med tanke på att jag också hann med en after work och två picknickar, allt innan fredagen, då vi vände kosan mot Norrköping och vidare färd mot Hässleholm på lördagen.

Förutom mina löprundor hann jag också med en tisdagstradition med Maran på fredagsmorgonen. Jag  brassade på med benövningar, för att kanske få ordning på den där släpa-timmer-känslan jag haft merparten av de senaste rundorna. Det blev utfall, knäböj med och utan vikter, benspark* och lite andra stjärtdanande övningar som jag gör på stretchmattan. En halvengagerad planka blev det också men det var framförallt lår och stjärt som gav mig sköna smärtor i helgen.

Nu är jag möjligen lite sjuk så vi får se hur den här veckan kommer utveckla sig.  

Jag hoppar i alla fall på tåget mot Stockholm nu, för en tvådagarsvisit i hemstaden. Först en lunchpromenad genom underbar sommar!

Sommar i Norrköping

Sommar i Norrköping

Sommar i Stockholm

Sommar i Stockholm

*Bensparksmaskinen och jag har sedan 15 år ett mycket dynamiskt förhållande. Lite av hat-kärlek faktiskt.

Standard

Kommentera

