Träning

Efficiency folks!

Från måndag eftermiddag och två dygn framåt var det full aktivitet. Jag var på kort visit hemma och skulle i vanlig ordning hinna med massor och lite till.

Efter att på något magiskt vis på lite mer än ett dygn hunnit med läkarbesök*, provtagning, en (alkoholfri) AW, ett gudbarnsfirande och en middag så tänkte jag att gårdagen skulle bli lugn. Så jag klämde in ett löppass mellan jobb och kvällståg till Norrköping.

Eftersom jag inte hade så myket tid på mig blev det quick&dirty, flacka rundan runt Kungsholmen. Lagom trött och oinspirerad gav jag mig ut, men det blev faktiskt en skön tur trots allt. Åtminstone ett pass avklarat denna vecka. Förmodligen blir både jag och killen sjuka nu, eftersom junioren är lite snorig, så det var lika bra att passa på.

Q&D-runda

Tyvärr är det här tempot inte riktigt för mig. Jag är lite som Ferdinand, jag trivs bäst under min korkek** där jag kan sitta i lugn och ro och lukta på blommorna och ha det skööönt. Jag vill ha action också såklart, men jag har ett stort behov av balans och lugna perioder och jag märker att detta flängande och känslan av att inte räcka till drabbar både min närvaro och mina (få) planeringsceller.

I veckan har jag lovat mig själv att lägga in ett schema för löpningen i kalendern, så jag inte bara drar ut på normalrundor i brist på fantasi (hoppsan,  nu har har jag skrivit det här så nu måste jag göra det).

* magen verkar ha lagt in en protest. Sustained.

** Soffan då, och med en bok såklart.

Standard

Kommentera

