Träning

Slutspurt

Idag hade jag som sagt bestämt mig för att dra av en mil. Vad jag inte tänkte på var att ta med mig min astmamedicin från Norrköping och i början av rundan tjocknade det till och det rubbade hela min mentala laddning en del.
Vid vägskälet där vi skulle skiljas och jag skulle brassa vidare på miljakt valde jag helt enkelt att följa med hem.
Så fort jag kom in i hallen blev jag dock förbannad..Jag skulle ju springa en mil idag och det blev en grej att det var sista chansen som 31-åring också.
Så jag drog på mig dojjorna igen och gled ut för en kompletteringsrunda.
Vi hade då redan sprungit 6,63km på 35:03, dvs ett tempo på 5:17. Riktigt bra för att vara en surjogg faktiskt.

Fix&trix-rundan

 Den andra rundan landade på ca 4,5km och tog 24:47.

Slutresultat helt godkänt, trots pausen, ca 10,5km med en minuttid på 5:43.

Efter det var det såklart läge för återhämtning medelst klassikern spaghetti bolognaise!

Eric kolhydratladdar för Maran och även om jag tog i med portionen var det en viss obalans på våra tallrikar.

Vi kämpade båda tappert, men jag får skämmas…

(Eric är numera lätt gravid för övrigt)

Så. Nu är jag redo att bli gammal!

Standard

5 thoughts on “Slutspurt

  1. Karin: ja, han har ätit så mycket att jag blivt mätt av att se på det. Och undrar om jag verkligen kommer kunna carboladda inför halvmaran på samma sätt, hehe. Men, man får väl anpassa till sin hydda antar jag.
    Finns ändå nåt kul över de där förberedelserna, lite rituellt!

  2. Wow, vad härligt fort och bra du springer nu! 😀 Och KUL med nya träningsprylar!!

    Jag har förresten en Polar RS400 med GPS-band (som man har runt överarmen) som jag gillar SKARPT. Har dock varit lite sugen på en Garmin jag med… som omväxling :p (och har ingen erfarenhet av fotpoden till Polarklockorna?) Du får gärna berätta vad du bestämmer dig för! 🙂

Kommentera

