Träning

Rymd eller jord?

Jag fyllde år förra veckan och förutom ett alldeles för stort surprise-äventyr och en fantastisk dag så fick jag också diverse träningshjälpmedel av mina fina vänner och pojkvän. Märks kanske att jag snackat lite halvmara på sistone..!?

Ett vätskebälte fick jag bland annat, som kommer komma väl till pass inte bara på själva halvmaran utan även på distanspass under träningen. Har funderat på hur jag bäst ska lösa det där med vätska och ev energitillskott rent logistiskt, men nu är det klart!  Av pappsen fick jag dessutom en cykelhjälm och en slant på vägen till sommarens cykelköp.

Jag fick också en riktig förstaklasspresent av min pojkvän – en pulsklocka  av riktigt bra modell, som ska lära mig allt om mina gränser och framsteg (förhoppningsvis). Dock har jag funderingar på att byta den mot en GPS-klocka med pulsmätare istället.

Efter att ha läst runt lite så verkar det dels som att den är mer exakt med sträcka (fotpoden på Polar-klockan kan variera beroende på sko, underlag osv), dels gillar jag att se mina rutter på en karta, vilket enkelt görs med GPS och Google maps. Du ska också kunna springa mot dig själv och bli taggad att förbättra dig tex.

Jag är dock lite osäker – den jag fick är riktigt bra och många recensenter verkar nöjda så jag vet inte om jag är fel ute här.

Så, jag ställer frågan – är det någon större skillnad på Polar RS200 SD och Garmin Forerunner 305 för en glad amatör som jag?

Standard

4 thoughts on “Rymd eller jord?

  1. Känns som att det är ett visst tema på dina presenter. 😉 Ett bra tema. Bara en yogamatta som saknas – för ashtanga yoga rekommenderas verkligen. Jag är helt lyrisk över vilken effekt yogan har! Mitt yogaställe, It’s Yoga, har gratis utomhus-ashtanga under fredagar i augusti. Kanske dags att testa då?

Kommentera

