Träning

Ibland måste man ju…

Idag var det hög tid för ett gympass. Det är nästan löjligt hur tråkigt det kändes att lämna Garmin på hallhyllan för att åka till gymmet, men till och med en nyförälskad prylnörd måste ibland göra det som krävs.

Hantelbaren*...

Som jag tidigare nämnt så har jag försummat gymträningen, som jag verkligen hade bra rutin på sen några år tillbaks, för löpningen. Det blir väl så när man träffar en ny – man försvinner in i den där lilla bubblan av upptäckter, rosenblad (och till viss del lite taggar).
Idag ville jag jobba lite med core-musklerna och armarna, som har fått hänga löst lite på sistone. Jag har inte heller riktigt klurat ut hur jag ska varva hårda ben- och stjärtpass på gymmet med löpning – i min värld skapar det minst två dagars stumma stockar som inte lämpar sig för spänstiga löpsteg…
Jag började med mina hantelövningar för axlarna. Kör tre övningar i följd i tre set med femton reps. Kanske borde byta nån gång men jag tycker de funkar bra.  
Efter lite bröst på det så gick jag till min bästa gymkompis, pilatesbollen. Där fick magen sig en ordentlig omgång (vilket den verkar ge igen för nu då den gör ont och som vanligt på sistone är uppsvälld till en höggravid ballongmage).

Sidoplanka med polarn

Jag började med en favorit – kläm fast fötterna runt bollen i ”armhävningsposition” och vrid sedan benen så att ena foten nästan är nere i marken, därefter tillbaks och åt andra hållet. Jag kör den 3*16.

Efter det lekte jag loss med sax med boll, sidoplanka och den där man drar knäna mot sig med fötterna på bollen som jag inte har nåt flashigt namn på.

Avslutade med 2* 1 minut i älskade plankan som jag kan intyga kändes rejält efter de övriga magövningarna.

 Det var skitkul och lite av en nytändning att vara tillbaks på gymmet  med bland annat bollen! Kan man ha två kärlekar samtidigt?

Klad Kat!

Kanske kan jag, med lite snygga manövrar, ta med mig Garmin och kolla pulsen på löpbandsintervaller, för att sen smita iväg till redskap och bollar?

Hur gör alla andra?

*jag är inte jätteförtjust i att stå o ta bilder på mig själv sådär, känns lite fånigt. Men jag har upptäckt att jag själv tycker det är roligare med bilder på de bloggar jag läser, så det kanske gäller omvänt också..jag smyger dock rätt bra…

Standard

8 thoughts on “Ibland måste man ju…

  1. Haha eller hur! Man är så illa tvungen att fota sig eller tvinga ngn annan att fota en för man vet att sådana bloggar är roligare att läsa 🙂 För övrigt ser du jäkligt tight ut!

    Så syyynd att du inte tränar på Friskis!

  2. Ja, det känns lite ojante och fjortis, men det är ju så kul att se personerna bakom bloggen, in action och i detta fall blir det ju i träningsläge liksom 🙂

    Tight? Bra vinkel 😉 Jag har en bra bit kvar till dina abs iaf 😛

  3. Btw – jag har inte lagt ner friskis-alternativet, bara legat på latsidan..:) Kanske byter till hösten, SATS verkar ju aldrig ta in Cross-fit iaf..

  4. haha. känner igen fotandet. är inte på något sätt bekväm med det, men som du säger – bloggar utan bilder är faktiskt inte särskilt kul..

    Och såg era kommentarer angående Friskis – klart du ska byta! 🙂

    • Ja, man får bita i det sura, dra in magen, puta med stjärten och se glad ut 😉

      Så Friskis rekommenderas alltså? Är ju alltid lite läskigt att byta från något hemtamt sådär, även om jag avskyr SATS girighet…:)

  5. Jag tycker OCKSÅ att det är skoj att du tar lite foton… jättekul att se vem som tränar så hårt 🙂 Du ser ut att vara i grym form! 🙂

Kommentera

