Träning

Skadad?

Träningsvärken från tisdagens crosstraining övergick igår till att i höger axel kännas som en regelrätt skada.
Vet inte om tennisen bidrog till det, men inatt vaknade jag tio över två av en galen smärta och grät till och med för att det gjorde så ont.
Kunde inte vända mig, knappt gå upp ur sängen och att lyfta ner medicinlådan för att ta fram Ipren-gelen var näst intill tortyr.
Slafsade på ordentligt med gel, tog en ibumetin och kunde slutligen somna om. Mycket märkligt.

Imorse kändes det bättre, mer som kraftig träningsvärk och jag kan röra armen.

Att jag dessutom fick ett plötsligt må-illa-anfall och spydde i går kväll, för att sedan må bra igen, gör att jag har starka tvivel på min kropps lojalitet just nu. Ställde in tänkt löptur idag, vilket mtp åskvädret och hällregnet kanske var tur.

Istället blir det fotboll och hemmagjorda hamburgare – inte så trimmande men väldigt soft och framförallt smaskigt.

Standard

4 thoughts on “Skadad?

  1. Ulrika skriver:

    Det där låter verkligen inget vidare! Ät voltaren är mitt tips. Eländigt att din första kontakt med tennis skulle sluta så.. Jag skyller på cross trainingen. 😉

  2. Stackare! Det låter helt klart som en rejäl överansträngning. Vila ngr dgr extra även efter att den känns bra igen. Annars kanske du hamnar där jag gjorde med min höft/sida. Trodde det var träningsvärk men visade sig vara något mer och ett halvår senare är det inte riktigt bra än… Beware!

  3. Karin: ja, jag vill tro det 🙂 Armen gör ju ont när jag går bara, skulle bli en snygg passgångslöpning kanske..

    Ulrika: ingen skugga över tennisen, hehe. Tror det var kombo eller bara otur. Helt klart är jag inte 18 längre iaf!

    Erika: Mm..ska nog vila ut det här innan jag gymmar igen iaf – en löptur kanske man kan våga sig på så jag inte helt slammar igen..:)

Kommentera

