Träning

Nytta & Nöje

Jag hade träningslust idag, egentligen ett sug efter en längre löptur, för att vädret var grymt, för att jag suttit framför datorn hela dan och för att få in lite distans i kroppen och framförallt knoppen.

Ibland synkar det dock inte med det där pusslet. Jag fick åka in akut till Frisör-Ida för att fixa utväxt* och när jag kom hem var klockan mycket, middag olagad och framförallt – avspark för Brasilien – Chile närmade sig och joga bonito får man inte missa!
Då kom jag på den briljanta idén att förena nytta med nöje: ett hemmapass framför en grym fotbollsmatch!

Först blev det god middag dock. Såg en grillad kyckling på  ICA och blev så sugen. Slängde ihop lite av det som fanns i Erics kyl och det blev smarrigt, kyckling med pestopotatis, linser och morötter bland annat.

Sommarmiddag

Efter det surfade jag in hos Gymglam-Caroline och botaniserade ihop ett pass från hennes superba övningsbank. Det blev mage och ben/stjärt, något av kritiska zoner kan man säga. ca 45 minuter blev det totalt, dvs en halvlek lämpligt nog.

Passet, som jag körde två varv, för den som är intresserad:
Rumpa:

Liggande bakbensböj 20st
Höftlyft 20st
Benböj 20st
Benböj med upphopp 20st (grym pulshöjare…!)
Ngt som jag kallar ”klämstjärt”, på mage med benen ihop, lyft dem utåt åt sidan och sen in igen. Egen övning. 30st
Bredbensböj 15st

Benböj

Höftlyft med tungrumpa 🙂

Mage:
Crunches 25 långsamma, 25 snabba
Omv långa situps, 2*25

Planka med häng 😉

Omv crunches 2*25
Cykelcrunch 2*25
Sidoplanka 2*45 sek (1 set på var sida)
Sidoplanka m höftlyft 2*20 (1 set på var sida)
Planka 2*30 sek
V sittande 2*20 sek
Fällkniven 2*15

Efter det fick det bli en återhämtningssmoothie med nyinköpta jordgubbar, mango, Pauluns superjuice och lite annat gott!

Mumma

En bra kväll med andra ord och jag fick se galet härlig fotboll till det!

* När det gäller utväxt är det faktiskt akut – såg lite bilder från midsommar och slog till..
PS. ursäkta ngt avklädda bilder men det var så jäkla varmt att jag inte kunde dölja eländet 🙂

 

Standard

3 thoughts on “Nytta & Nöje

  1. Bra där! Börjar tycka att de där egenhändigt ihopsnickade hemmaprogrammen inte är så tokiga! Men du har helt rätt i värmen.. vansinnigt varmt att träna inne i en lägenhet just nu. Iofs har ju inte jag några såna problem för tillfället, förkyld som jag är.

    • Nej, det går faktiskt att träna riktigt effektivt hemma, jag var rätt svettig och mör efteråt! Bara man har en lista att följa. Ska fixa en pump till min boll också så blir det ännu mer möjligheter 🙂

      Krya på dig hördu, mycket vila!

  2. Åh, smarta och duktiga du! Och jag håller med, hemmaträning kan vara NOG så svettigt och tungt.

    Dessutom tycker jag inte att du har NÅT att dölja (med avklädda bilder ;)) du ser jättefin och vältränad ut! 😀

Kommentera

