Träning

Livspussel* osv

Har haft lite fullt upp med sol, bad, fest och jobb på sistone men jag har faktiskt hunnit med två sköna gympass också.

Jag verkar vara periodare, just nu har jag hittat tillbaks till den stora glädjen i att styrketräna, känslan av att forma och stärka kroppen, framförallt med funktionella övningar. Jag älskar verkligen det (inte alltid, men för det mesta). Under några månader har jag dock istället varit nykär i löpningen och dumpade hantlar och boll på ett lite småtaskigt sätt.

Kompis

Jag verkar inte vara bigamist, för även om jag också har sprungit på sistone så är jag mest sugen på vikter, boll och utomhuspass med crosstraining-inslag.

Jag får dock inte svika löpdojjorna nu, inte Garmin heller, för det är ju de som ska bära mig över 2,1 mil fram till mållinjen den 11 september och det är dags att börja öva kropp och knopp på de längre distanserna nu.
Inte bara gymma, inte bara livsnjuta på stranden..Balans är vad det handlar om och även om jag övade mycket av den varan på bollen idag så behöver jag bli bättre på den på ett mer metaforiskt sätt.

Nåväl: i lördags blev det en skön timme bland broilers och vikter där axlar, triceps, bröst, biceps och ben fick sig en omgång, med fokus på armar och bröst.

Idag fick SATS Norrköping besök och det blev ungefär som ovan, fast med mer ben och även lite core på bollen. Ett allround-pass alltså!

Och jag lovar Garmin – vi ska ha en lång dejt innan denna vecka går över i Gotlands-unna!

* mitt absoluta kräkord, men alla vet ju vad man menar…

Standard

4 thoughts on “Livspussel* osv

  1. Jag är också mest peppad för att styrketräna för tillfället, men måste försöka få in lite konditionsträning illa kvickt för att inte kollapsa under tennistimmarna i Frankrike..

    • Ja, eller hur, dumt att tappa! men nu har det nästan varit för varmt att springa vanliga tider, så det är lite klurigt att få till det. På morgnarna har jag för lite energi (och tid) och på kvällarna har man ju middag i magen..och fotboll att se 🙂
      Vart i Frankrike ska du spela, och när går färden? Låter helt underbart!

  2. Det är ju bra att variera träningen och köra både löpning och styrketräning. Jag kan tycka att just styrketräningen inte är lika rolig nu när det är så varmt ute. Men annars ärligt så gillar jag att köra så varierat som möjligt.

    Vad härligt ska du till Gotland alltså senare i veckan?

    • Ja, det är ju faktiskt roligast, men ibland kör jag fast i ett spår och nöter det lite väl mkt 🙂
      Japp, det blir gotland med tjejkompisar i helgen. Förmodligen inte alls mycket träning, men skönt ändå 🙂

Kommentera

