Träning

Copy-Kat

Jag har sakta men säkert bevandrat mig lite i en ny ”bloggosfär” som det så fint heter, nämligen den som kretsar kring träning. Det är väldigt intressant och inspirerande och jag anar också vissa mönster, inslag som kommer igen. En sak jag noterat, och som även jag tänkt kopiera, är denna med utmaningar i alla former, ofta gemensamma.

Nu tänker jag mest utmana mig själv och det på ett område som jag behöver förbättra mig på. Den uppmärksamme kanske har noterat att jag orerat kring ensidig träning, att jag ofta kör på i samma spår. På just detta skall bot och bättring ske.
Jag utmanar mig själv att prova en ny träningsform per månad, må det vara ett nytt pass på SATS eller en extern historia – något nytt ska jag testa varje månvarv.
Just nu letar jag runt lite, tyvärr erbjuder avmagrade sommarscheman på SATS inte mycket i exotisk väg, men tipsa gärna! Något jag ska köra i nästa vecka som lite får räknas in eftersom det bara är för andra gången någonsin, är tennis!

I högerkolumnen finns en ny liten textruta (så att jag ska komma ihåg eftersom det förmodligen är största orsaken till att jag inte skulle lyckas) där jag kommer uppdatera månadsutmaningen.
Let’s roll!

Standard

6 thoughts on “Copy-Kat

  1. Klart att tennis räknas! Det gör det alltid! 😉

    Jag paddlar i vattnen kring vårt sommarställe på en ö utanför Västervik i Småland. Perfekta nybörjarvatten med mycket små kobbar och öar att gömma sig bakom.

  2. Det får fasiken bli min utmaning – kajak!! Mina kära vänner kommer bara skratta när jag säger det, men nu ska det bli av 🙂
    Tennis ska bli jäkligt kul, men jag måste köpa mig ett rack – innan tisdag 🙂

    • Absolut att det gör 🙂 Men jag har ju ingen att spela med (på min, hmm, något sandiga nivå…) men om du orkar ställa upp på lite välgörenhet så 🙂

Kommentera

