Träning

Sådärja. Nu fick jag så jag teg!

Idag fanns det ingenstans på den mentala kartan någon som helst väg som gick till soffan, inga undanflykter gömda under någon sten.

Hela dagen har jag laddat för ett långpass, delvis för att testa fysiken inför den där halvmaran, men framförallt för att se om huvudet är med. Det är väl min svagaste länk historiskt sett när det gäller löpning.

Idag kändes det dock bra innan. Jag laddade med mellanmål, bra lunch och (mkt kontrollerad) vila innan jag stack iväg vid 18-tiden. Målet var att springa ca 15 km och en liten utmaning var att hitta en rolig runda som skulle underlätta för den där skallen att hänga med.
Eftersom jag av någon anledning tycker det är lite jobbigare att lämna stadsdelen så beslöt jag mig för att köra 2 varv på 4km-spåret i Karlberg för att sedan svänga in på den vanliga Kungsholmenrundan. Enligt mina beräkningar skulle det bli strax över 15km.

Jag invigde vätskebältet, drack ett glas resorb och drog på mig diverse teknik i form av iPhone med sommarprat och Garmin med pulsband (herregud vilken materialsport detta blivit btw..) och slängde mig ut i regnet.

Kittad!

Jag kände mig hyfsat pigg trots lite sömnbrist och huvudet var med, inte bara i början utan hela vägen! Har jag kanske kommit ett steg närmare att bli en löpare nu?
Av någon underlig anledning blev turen bara 13,88 enligt Garmin, förvisso kom inte satellitmottagningen igång direkt, men det är ändå märkligt. Normalt ligger Kungsholmenrundan på 6,4km plus 8km i Karlberg och ca 800m transport från mig till Karlberg. Det borde rimligen bli över 15km, men antagligen har de krympt Kungsholmen de senaste dagarna.

Långpass inför halvmaran by stockholmkat at Garmin Connect – Detaljer.

Eftersom de första 8km var terräng så hamnade medeltempot rätt mkt lägre på dessa, men totalt på 5:43 vilket får anses vara ok! Jag testade också att klämma en energigel halvvägs, svårt att säga vad det ger för effekt, men det kändes bra mentalt och det är ju det som räknas egentligen. Henrik Hjelt gjorde nog sitt till också.

Väl hemma var jag rätt stel i baksida lår och höftböjare så det blir nog en utmaning. Lång stretch innan loppet får det bli.
Men ändå – jag kan inte låta bli att som så många andra träningsbloggare hylla mina ben och min kropp och efter idag även min lilla knopp.  Tackar ödmjukast för ert stöd, vi kanske grejar det här?!

Coola stockar

A just det..Det var ju faktiskt nytt distansrekord också!

Standard

11 thoughts on “Sådärja. Nu fick jag så jag teg!

  1. bra jobbat! 14 eller 15 km eller vad det nu var är inte illa pinkat en vanlig dag efter jobbet! och sommarpratare är guld värda under långpass. verkligen.

Kommentera

