Träning

Fredagsmos

Efter lite välbehövlig vila var det dags att pumpa igång hjärtat igen. Jag har lite dåligt samvete över min (obefintliga) intervallträning inför den där tävlingen den 11.

Eftersom jag tänkt köra ett till långpass i helgen och en gossip run med Fru B på tisdag så tänkte jag att ett kort men intensivt intervallpass skulle sitta fint. Och det gjorde det ju, beroende på hur man ser det.

Huvudet var lite trögt efter en sjukt intensiv jobbdag, men jag har ju bestämt mig för att segra över den där reptilhjärnan som förespråkar en ratio på 100-0 i lättja vs ansträngning.

Det blev tio rusher upp och ner längs Grundläggaregatans tristaste parti (ska det va så ska det va). Varannan i segt motlut med motvind, varannan således i lätt nedlut och medvind. 

Intervall 10*1min by stockholmkat at Garmin Connect – Detaljer.

Det var jobbigt och tråkigt men nu är det gjort, så nu kan jag hugga in på kyckling och kanske lite snarr framför TV:n.
Reptilhjärnan fick sitt till sist mao, men inte utan kamp!

Standard

One thought on “Fredagsmos

Kommentera

