Träning

Det finns ett visst sug…

Jag tror f*n att jag har blivit rätt hooked på det här med crosstraining – tuff basträning med en peppande auktoritet bredvid mig.

Jag är jättesugen på mer, efter förra helgens bravader på Solbacka. Har hört ett buzz om att SATS ska ta in det i ordinarie schema i höst, och visst det har de. Glad i hågen kollade jag upp mitt gym:s schema. Och övriga. Och jag fick leta ett tag. 
Nu måste jag återigen grämas över att det är här jag lägger mina surt förvärvade träningsslantar.

Om de nu äntligen hörsammat det som andra, mindre kedjor och enstaka gym, gjort för längesedan, varför väljer de då att;

1) ha ungefär 2 ställen i hela Stockholm som erbjuder träningsformen i schemat
2) på dessa utvalda anläggningar lägga det på briljanta tider såsom kl 11:30 på måndag, 15:30 på onsdag, 16:30 på fredag osvosv.

Det finns ett pass av 4 på Odenplan tex som går på kvällstid och då är det 19:00. Why?! Vill de inte att någon ska komma? Har de inte betalat för prime time? Hur funkar tomteverkstan på loftet hos schemaläggarna?

Nu är jag ännu lite mer motiverad att byta gym faktiskt. Eller kanske säga upp SATS till förmån för en boxningsklubb eller kanske NMT. Friskis kostar inte ens hälften så mkt och guess what. De har cirkelträning på ren svenska.

Vilket ställe ska jag byta till?

Såhär enkelt är det ju?

 

Standard

6 thoughts on “Det finns ett visst sug…

  1. Erika skriver:

    Friskis givetvis! Granne med oss båda i träningkompis finnes. Dessutom finns Göran, en grym PT OCH Adam med spinningen! Pengarna vi tjänar kan vi använda till att prova på Nmt, flera ggr, kickboxning osv. Friskis e nice i januari. NMT är det inte 😛

  2. E skriver:

    Actic (fd Nautilus) såklart!
    Billigare än SATS, fräschare, bättre utrustning och så gratis frukost, det behöver du 😛

  3. Klart du ska till Friskis! Och redan innan du har kort där kan du köra deras jogg-cross som är löpning blandat med styrketräning (typ cross training alltså) helt gratis året ut! Gäller även för icke-medlemmar.

Kommentera

