Träning

SATS Crosstraining

Första passet avklarat helt enligt plan – fint! Det var SATS Crosstraining som stod på agendan och mitt gym (stadshagen) har lyckats klämma in ett pass i veckan av denna den roligaste gruppträningen.
Gissar att jag kommer vara där en del måndagar framöver alltså, eftersom det inte verkar komma upp på schemat i Norrköping.

Jag och Lisa testade ju detta redan i våras, när de körde en testomgång, då utomhus (kom nu att jag glömt att säga att vi ju blev fotade då också, så i senaste SATS Magazine finns en oerhört snygg bild på mig i ett hopp och Lisa från sidan..!).

Passet var roligt, även om jag föredrar att vara utomhus för dessa pass och vädret var ju toppen för det idag. Vi körde lite uppvärmning med höga knän, sidledslöpning, baklängeslöpning och annat, innan vi körde igång stationsträningen.

Först ut var två varv med två set på varje station (ca 50 sekunder) och det var sidoutfall, knäböj med skivstång, asymmetriska armhävningar på stepbräda samt axelflyes med hantlar. Inte jättejobbigt tyckte jag, men jag svettades rätt duktigt även om inte pulsen nådde några himmelska höjder.

Schvettig..

Andra omgången körde vi två varv men med ett set på varje station. Det var kravlande crunches*, jämfota upphopp på scenen plus stepbräda och den kära hunden (se scandscape-inlägg längre ner..) i något alternerad variant. Häpet konstaterade jag att nu kunde jag faktiskt få ner hälarna i golvet?!

Summering då – jag gillar ju denna typ av träning och passet idag gjorde mig inte besviken i variation och övningar, dock var det inte alls lika jobbigt som i våras och tränaren (samma som då) kändes lite disträ. Vi var dock väldigt många i salen – det var lite rörigt vid byten. En sak som slog mig var att jag kanske blivit bättre tränad – de andra stönade faktiskt rätt bra i omklädningsrummet efteråt. Hmm.
Med lite mer tydlighet och pepp från instruktören blir detta nog ett skitbra pass – bara man kan få alla att peppa varann också, det var något jag verkligen gillade förra helgen. Krävs nog att det är lite färre utövare dock – det eviga SATS-problemet alltså.  
Med risk för att bli tjatig har jag ännu en synpunkt – FLER PASS!

* man flyttar sig runt genom att omväxlande flytta ryggpartiet och rumpan. kommer absolut inte på nåt bättre namn här..breakdance-crunch?
Standard

Kommentera

