Träning

Utmaningen till mig själv…

…och eventuella andra som känner för att haka på!

Godis hör ju liksom till julen. Och det är svårt att motstå de där små rackarna (och varför skulle man?) när de stor framdukade hela dagarna, knäck som fastnar i tänderna och sakta smälter, chokladkulorna med hasselnöt och mandelmassa, lussebullar och glögg…
Men jag tänkte såhär – och detta handlar inte om att avstå eller om att vara kalorirädd, utan snarare om att få en rolig träningsutmaning – om jag springer 500 meter för varje godis som passerar mina läppar, ja då borde jag både få njuta av julsockret och samtidigt få en skön vinterjogg på minst en mil eller nåt! En klassisk s.k. win-win-situation med andra ord.

Dessa belöningsmetrar skall vara sprungna innan januaris slut* – i ett svep eller uppdelat.

Nå – någon som är på?

* förutsatt att kvicksilvret inte fryser fast under 10-strecket, annars blir det löpband.

Standard

Kommentera

