Träning

Philips sportiga lurar

För ett tag sedan fick jag hem ett par knallorangea, sportiga lurar från Philips, och lovade att återkomma med en liten utvärdering.

Jag har nu testat dem några gånger och har kommit till den insikten att jag har onormala öron. Har sett övrigas recensioner och på dem sitter de som en smäck, tajt och fint, men på mig så stämmer tyvärr inte proportionerna riktigt. Den där biten som definitivt ska hålla plopparna på plats i öronen ser mer till att de inte sitter bra – själva luren är precis den enda typen som sitter kvar i mina öron, men anordningen runtomkring drar liksom ur den, trots att de går att justera lite. De sitter kvar, men glappar alltså lite. Kan vara bra att testa innan man köper alltså! Detta påverkar såklart ljudet, även om det är helt ok när de sitter tajt i öronen.

Jag kommer varva mellan de här och mina favoriter, som jag fick för betatesten av PoWorkout, In ear heter de tror jag. De sitter fantastiskt bra och har ett fylligt ljud, bättre än sportlurarna i mina öron, och lyckas även stänga ute omgivande ljud väldigt bra. De är också från Philips, och jag kan verkligen rekommendera dem för andra med avvikande öronutformning..

En sak kan jag verkligen fastslå – det är att iPhone-lurarna och många med dem är helt omöjliga för i alla fall mig. Om man måste ha eltejp för att hålla dem på plats så är det en fail i min värld!

Standard

Kommentera

