Träning

Restless på Kungsholmen

Ja, jag vet. Jag har tjatat om de där löppassen några dagar nu. Tomma burkar skramlar mest osv, men jag har faktiskt ett väldigt sug efter flås, svett och framförallt löpning, men har inte riktigt rätt utrustning eller luftrör för att springa när det är is och kyla.

Så, trots gympasset i morse var jag väldigt rastlös ikväll, efter att den ursprungliga kvällsaktiviteten gick om intet i ett sent läge. Övervägde intervaller längs Lindhagensgatan, men skrämdes av mörker och sjunkade gradtal, insåg att jag ju kunde ha nappat på Erikas förslag om prommis och core, men too late.

Efter en ganska sen middag bestående av de där Coltingpannkakorna (som jag ju förutspådde att jag skulle få en flipp på) bestämde jag mig istället för att testa Carolines helkropps-dvd, som alltså följer med senaste Fitness Magazine.
Den var svettig, intensiv och väldigt rolig – trots att jag kört ganska mycket med hennes Poworkout-app och lånat friskt från hennes övningsbankkändes det som ett nytt pass. Med hög intensitet.

Work it

Nu, mina vänner, ska jag med stillad rörelselust och gott samvete inta horisontalläge i soffan och glo på burken. Imorgon väntar min sista lediga fredag, på vad jag hoppas blir ett bra tag framöver, och den ska andas lyx, så jag måste ju ladda. Mer om det i morrn!

 

Standard

Kommentera

