Träning

Svett protein och kolhydrater

Jisses vad jag älskar den där känslan efter ett träningspass*. Trots att jag inte hann äta middag och missade melliset, så lyckades jag ända ta mig igenom ett antal övningar med bra resultat innan jag hängde lealös i chinsräcket.

Idag inledde jag med ett mini-intervallpass på löpbandet medan jag väntade på Erika. 5*1 minut i 4:14-fart (14km/h) med en minuts vila mellan.
Sen intog vi fria vikter-arenan med axelövning med 12,5kg stång. 3*10 axelpress framför huvudet, 3*10 bakom huvudet och 3*14 axellyft. Efter det var det dags för rodd och latsdrag, 3 set á 12 reps på varje övning.

Lek i väntan på chinsmaskinen

Triceps måste man ju också jobba på, som jag och Erika konstaterade, axlar och triceps är de typiska fokusområdena för tjejer**. 2*14 tricepspress i multimaskin med 15kg och 2*12 över huvudet i samma. Här konstaterade jag (på typ fjärde övningen på 3 dar) att Erika är grymt stark alternativ att jag är rätt svag..jag grejar 12,5kg på den sista, Erika stod och lekte med 15. Jag ser det som en utmaning!

Sen körde vi chinsmaskinen med ganska magert resultat för min del i alla fall. Hungern började göra sig påmind och jag hängde desperat i och ryckte i det sista setet. Vackert till rörelse.

Avrundade passet med 2 set av 2 magövningar på pilatesboll, sen satsade jag på stretch för hela slanten. 1h20min kan jag tidrapportera på friskvård idag och det känns bra.
Väl hemma blev det Coltingar igen..men nu med keso också (och en väldig massa bär givetvis).

Och vet ni vad?! Mueslin står på nedsvalning på spisen och den blev GRYM!

*Tyvärr dämpas den av rapporter om influensa och krupp söderifrån. Ingen kul kombo.
** Här generaliserar jag inte alls mycket 🙂

Standard

One thought on “Svett protein och kolhydrater

Kommentera

