Träning

Knut? Nä, mer som ett gäng Arnolds

Jag vet att jag gjort något fel, men inte riktigt vad. Jag sitter dock här med muskelknutar stora som Arnold S och typ lika hårda också när jag tänker efter.
Det är alltså negativt och beror inte på att jag pumpat sjukt mycket skrot och fått ett muskelöverskott, utan snarare på att jag suttit alldeles för många timmar framför en skärm, med ett litet tangentbord och noll ergonomi i ekvationen.

Precis där satt huvudvärken. Klassisk spänningsvärk mao...Lånad från dinpersonligatranare.se

I morgon bitti har jag bokat 50 minuter ”behandlande massage” (vilket bara är en förskönande omskrivning för ”ihållande och svimningsframkallande smärta”) , en oerhört nödvändig investering och jag misstänker att jag kommer uppmanas gå tillbaks både en och sju gånger innan de rett ut trasslet där bak (i torsdags var det så spänt att jag fick galen huvudvärk och nästan spydde på tunnelbanan i rusningstrafik. Bara nästan som tur är. Sen var det sängläge resten av kvällen och tanken om att jag kanske, kanske borde utsätta mig för den där massagen).

Wish me luck!

Standard

6 thoughts on “Knut? Nä, mer som ett gäng Arnolds

  1. E skriver:

    I know the feeling!
    Det tog ett antal vändor till sjukgymnasten för mig innan det försvann, för att sen komma tillbaka igen efter ett par veckor.
    Massage är bra för att behandla de spända musklerna men glöm inte att åtgärda grundproblemet till att du blir spänd.
    Det kan vara kopplat till hur du sitter och jobbar men även stress och annan psykisk påfrestning gör att man spänner sig.

    • Ja, jag tror jag måste börja med massage för att överleva veckan, sen blir det stretch av bröstmuskler och mycket bättre stå-sitta-balans på arbetstid 🙂

    • Hmm. Baserat på min träningsdos de senaste 4 veckorna (när dett smugit sig på) så skulle jag nog säga precis tvärtom – det är farligt att INTE träna 😛

  2. Lisafisa skriver:

    jo det är klart, man mår faktiskt så sjukt mycket bättre av att träna. Sover bättre, piggare, gladare- Ja träna är grymt!!!

Kommentera

