Träning

Friskis och ganska svettis

Planen idag var egentligen att ta en härlig löptur i det alldeles, alldeles underbara solskenet. Jag satt hela dagen och liksom bubblade av solrelaterad energi. Oavsett hur man mår i övrigt eller vad som pågår så är det något med solen.
Dock, en mycket effektiv dag till trots så blev jag kvar en stund på mitt office space – jag var ju på massage i morse och hade en massa roliga saker att förbereda för morgondagen. Ibland blir det så.
Nåja, jag tog mig i stället alla de 50 metrarna till Friskis och klev på ett löpband. Intervalltajm..Inte min favvokopp direkt, men det är ändå ganska kul. Känslan efteråt när man nästan ramlar ihop är ju oslagbar. Eller ja, känslan strax efter det då kanske.

Det blev 15 minuter med 1-minutsintervaller – sista intervallen drog jag på med 2 minuter och insåg att jag har mitt uvecklingsområde definierat. Fy satan vad jobbigt. Körde i 4:10-tempo med 2 i lutning.

Väl hemma körde jag bendelen av Gymglams helkroppspass innan jag åt en efterlängtad middag.

Gött, najs, skönt, svettigt – idag levde jag upp till mitt bloggnamn!

Standard

4 thoughts on “Friskis och ganska svettis

  1. Lisafisa skriver:

    Härligt, bra pass som inte tar tid. Man ska alltid ha 1,5- 2 i lutning på löpband annars får man liksom skjuts av bandet, så 1,5- 2 är tydligen +/- 0.. Längtar också till våren och alla härliga löpturer i Karlberg 🙂

Kommentera

