Träning

Plötsligt händer det; eller säljmöten som partystarters

Jajemen, idag har jag tagit en alldeles förtjusande skön löprunda, längs Kungsholmens ”stränder”.
Placeringen av ett säljmöte som avslutades kl 1615 gav mig nämligen en hyfsat tidig hemgång, i solsken som väckte löpsuget (det var VÅR idag, fattar ni?!!) och efter lite hemjobb drog jag på mig sulorna och drog iväg.

Jag tror inte jag underdriver om jag säger att det spratt i både ben och själ när jag hörde grusknaster, kände solstrålar och andades ljummen* vårluft! Gud så underbart.
Det blev vad jag tror var ganska snabba 6,6 km (ingen Garmin, ingen iPhone) och känslan var toppen – pigga ben och glatt huvud och jag sprang hela vägen in i solnedgången.

Solkatt

Det här gör vi igen. Banne mig.

* ljummen är ett relativt begrepp liksom frisk. Djupa andetag när man springer förbi rivningen av en mastig kontorsbyggnad är kanske inte optimalt för luftrören.

Standard

Kommentera

