Träning

Om det där Marathon

I morgon går Stockholm Marathon av stapeln. Jag ska inte springa och det känns banne mig helt rätt. 

Som någon kanske minns så fick jag ju det där loppet i julklapp. Jag skulle aldrig ha anmält mig själv, det är för stort, långt och läskigt på något sätt. Min självbild har liksom någon slags gräns vid ett halvmarathon än så länge.

Nåja. På grund av olika anledningar, som det brukar heta, så blir det alltså inget marathon för mig. Jag kommer istället, vid gott väder givetvis, sitta i Rålis och heja fram alla tappra som springer.

Det är jag som har en brassestol med svenska flaggan på..Vi kanske ses där?!

Standard

Kommentera

