Träning

I’m with sportster!

Efter en tids sugande på karamellen och en del researchande och interna överläggningar, slog jag till efter jobbet.
Jag tog helt sonika svängen om Cykloteket och bokstavligen gick in och cyklade ut. Så kan man också göra.

Nu är jag stolt ägare av en Scott Sportster och jag vill bara ge mig ut på cykeläventyr. Den är snabb, pålitlig och vacker. Och perfekt för mina ändamål. Ett riktigt litet Kinderägg alltså.

Utlösande köpfaktor?
SL har dödat resvägen till jobbet* och förlängt den med 25 minuter.
Ibland behöver man en okäpp i hjulen helt enkelt (Erika, you got me into this, räkna med fler mil i benen i sommar…)!

* Snabba, effektiva blå linjen. Min aorta. Gone til October. 

Standard

6 thoughts on “I’m with sportster!

  1. Köpte du regnkläder också? 🙂 Jag var kittad i Goretex från topp till tå i morse, nästan bokstavligen. Fötter, ben och överkropp var iaf väl överdragna! #vägra åka t-bana när blå linjen stannar vid Rådhuset istället för Kungsträdgården – mitt andra hem!

Kommentera

