Träning

Jora, jag är sjukt på!

Jag jobbar på med min utmaning, har bara inte hunnit blogga om hur pigg&duktig jag varit. Ifall nu någon krake skulle ha undrat alltså.

Sen i lördags har jag bara missat en dag och då hade jag inte fysisk möjlighet. Är ännu inte på Erikas nivå där jag kör mina push- och situps på jobbet tyvärr!
Jag har i veckan dragit av ett stycke egenkomponerat abs&core-pass, fritt plockat från den här härliga videon (kan tyvärr inte bäddas in, men kolla! vid 2:44 ser ni min målbild..).
Skitbra, galet effektiva övningar som gav mig en hel del nya variationer på mina favoriter. Älskar när såna sparvar kommer flygande helt gratis.

Efter det passet körde jag ett löppass på 5,7km, där jag inofficiellt* för första gången snittade under 5 min/km, taramtamtam osv. Känns jättekul att jag blivit snabbare och i sommar blir det förhoppningsvis ytterligare förädling i löpkonsten. 

Imorse var jag uppe och väckte tuppen med ett hederligt mage/rygg-pass a´la gymglam-Carro. Det går verkligen snabbt att bli stark, precis som hon säger i videon, på två veckor märker jag stor skillnad i när magen kroknar och nu orkar jag nästan hela passet på jobbiga nivån.

Imorgon är planen att gå upp innan ett mycket pirrigt kundmöte och skaka bort nervositet med antingen helkroppspasset eller ghetto-core. Hoppas orka upp, för nu har jag suttit alldeles för länge med presentationsslipning.
Gå och lägg mig nu. 

* landade på 5:01 surt nog, men då stod jag still vid ett antal rödljus också, så jag gläds lite iaf. 

Standard

Kommentera

