Träning

En timmes klokskap

Det kanske har framgått lite, men jag har landat i någon slags rutin (om man kan kalla något som pågått några veckor för rutin) att göra någon typ av välgörande aktivitet på morgnarna.

Hård träning är jag oftast lite för stel och hungrig för, men för att få kroppen och hjärnan att vakna blir jag mer och mer nyfiken på yoga och meditation. I morse snubblade jag över den här intressanta blandningen av livskunskap och guidad närvaro-övning. Att lära mig koppla av och gå ifrån to-do-listan till en ”to-be-lista” (som han pratar om) är en ingrediens jag behöver lägga till.


Jag gillar att han inte präntar in budskap, utan mer öppnar upp för en syn på närvaro, med en tillåtande approach.
Äntligen någon som säger att det faktiskt inte går att få hjärnan blank, tricket är att iaktta tankar, inte försöka tvinga bort dem. Awareness helt enkelt.

Om ni har tid så kolla på hela. Han pratar i ca 25 minuter först, men det är intressanta saker han säger.
Nu är jag lite senare än jag tänkte till jobbet, men jag har en bra känsla i kroppen och det tror jag gynnar dagen…

Standard

4 thoughts on “En timmes klokskap

  1. Ja, jag har förstått det och förstår varför han är det! Tänkte också försöka få hem boken, känns som att hans tilltal är mer lockande än alla svenska motsvarigheter med alla softade bilder på glada människor..:)

Kommentera

