Träning

Morgonpasset

Sådär, nu har jag rivit av mage/rygg-passet igen och sitter och tuggar på de sista bitarna av en underbart smarrig äggmacka (surdegsbröd med valnöt, ost och ägg. Mums).

Jag håller mig oväntat bra till den lilla utmaningen jag gav mig själv i mitten på juni. Framförallt magpasset har gått varmt i dvd-spelaren, helkroppspasset lite mer ljummet. Mest för att det är tufft att köra benpass på fastande mage på morgonen, men också för att jag är en hopplös vanemänniska och liksom fäst mig vid det där corepasset.

Fast, nu var jag orättvis mot mig själv. Inser att jag den senaste 2-månadersperioden har börjat cykla som träning, återupptagit inlines, testat bikram yoga och paddlat kajak. Kan det vara där nyckeln ligger till den nästan enerverande lusten att sätta kroppen i arbete dagligen?

Dags hursomhelst att hoja till jobbet och försöka klämma ur mig genomtänkt copy (OBS att jag är ekonom i grunden…). Det är riktigt kul att få testa faktiskt, men jisses vad svårt. Jag har en gigantiskt utökad respekt för duktiga copy writers. 

Standard

Kommentera

