Träning

Slottsterräng och blomsteräng*

Igår blev det den lilla, men vackra Karlbergsskogen för terränglöpning. Jag var lite nyfiken innan på hur löpformen skulle vara, alla har väl varit med om det där att när du inte tränat något på ett tag så är formen lite nollad, oavsett om du tränat en massa annat eller ej.

Just kuperad löpning brukar verkligen visa svagheterna, men igår gick det faktiskt jättebra. Bara att tacka och ta emot! Det blev 8 km i varvet, 9 med uppjogg hemifrån. Sen körde jag och min gode löparkompis diverse övningar vid hinderbanan. Det är gött att se hur många som samlas där, gruppträningspass, unga killar som rockar loss i hinderbanan och både tjejer och killar som hänger och dinglar i räcken.

Jag körde benböj med upphopp, 3*16 (flååås), diverse coreövningar och lite armhävningar.

Det var banne mig ett skönt pass. Fasen vad jag gillar sommarkvällar. 

* okej, hinderbanan kan väl inte ens med god vilja räknas som sommaräng, men vad gör man inte för ett rim..

Standard

Kommentera

