Träning

Vacation Grand Finale

Man brukar ju säga att man återvänder till gruvan när man börjar jobba, men jag avslutade faktiskt semestern i just en gruva; Mormorsgruvan, där Eric har ett landställe. Och det var inte alls jobbigt faktiskt.

Halsen fortsatte spöka så det blev bra mycket mer fokus på livsnjutande än den löpning jag hade tänkt. Helt okej, även om jag hade sett fram emot att hoppa ur bilen 12-15km innan destination för lite transportlöpning med slutspurt ner i sjön. Nåja.

Utöver fiske, grillning, kanotpaddling, hängmattehängning och uselt kortspel (från min sida) så hann jag faktiskt med ett litet, litet powerpass inspirerat av Paolo. För att känna på motståndet i den där infektionen liksom.

En kvart om dagen verkar ju funka på honom iaf...

Jag körde utfallsgång 4 varv längs hela gräsmattan (ca 40 steg per längd), utfall på ett ben från trallen, och så nedan, alldeles ljuvliga övningar. En brygga och en fylld vattenkanna kan kännas som en otrolig lyx kan jag meddela. Vilken setting!

Bara att hoppa rakt i plurret sen. Löjligt bra.

..eller avsluta med nyttogöromål och vattna blommorna efter avslutat pass.

I den här bloggen finns det också plats för livsnjutande och själslig utveckling. Herregud vad jag älskar hängmattor och kvällssol.

Spegelblanka sjöar går också an

Helgens absoluta höjdpunkt var en kvällspaddling i kanoten. Det var otroligt tyst, blank sjö och en vacker sommarskymning. En bra bit bort på sjön hittade vi en liten, liten klipp-ö med ett tappert träd på. Där slog vi oss ner med varsin öl, lite chips och bara lyssnade på ingenting.
Sen blev vi badsugna, drog av oss paltorna, hoppade i Eva-/Adamsdräkten och tog ett tvättäkta sommardopp.
Det minnet kommer jag leva på hela långa vintern.

 

Standard

2 thoughts on “Vacation Grand Finale

  1. Men vilket härligt allt-i-ett-pass! Supersmidigt med träning vid sjön. Dessutom lät hela dagen som en fantastisk avslutning på semestern. Lite av ett sånt slut vill jag också ha. Tack för inspirationen 🙂

  2. Ja, jag hade inte kunnat önska mig en bättre sista fredag-lördag tror jag. Tänk om man alltid kunde ha det sådär, då skulle inte krig finnas 🙂
    Hoppas du får det minst lika gött!

Kommentera

