Träning

Rivstart och underhåll

Jag vet inte vad som hände riktigt, men plötsligt är det nästan fredag? 

Jag satt i tisdags och försökte planera in fler träningspass, framförallt yogan då som man med fördel kör rätt så tätt i början, men det gick liksom inte.
Bokad onsdag efter jobbet, för mycket att göra för att det skulle kännas bra att glida in kvart över nio på morgonen istället för att vara på jobbet tidigt och jobba undan (de har morgonpass, men de är inte kortare), social jobbgrej idag och vips så var den här veckan passerad.

Har i alla fall cyklat 2ggr till och från jobbet, med pump och begynnande pyspunka. Västerbron med Hornsgatan som efterrätt är ett rätt bra pass när man inte kan cykla lugnt…

Men i morgon bitti – då unnar jag mig ett morgonpass bikram. Och på söndag lunch. Och plötsligt känns veckan lång – man kan icke-träna fyra dagar och ändå hinna träna tre dagar. Det är ju faktiskt lite skönt att det finns helger och morgnar också.

I övrigt är det mycket i huvudet nu. Tre stora interprojekt som jag driver, plus ett till med mer festligt tecken, icke desto mindre planering dock. Någon gång i slutet av den här hösten/vintern hoppas jag få stå där, med tillfredsställelsen att ha dragit allt i hamn. Vilken känsla.
Fokus på målbilden bara, så är vi snart där.
Och då kan jag börja filosofera över vardagen igen.  Vara kreativ i träningen och kosten.

Tills dess är det maintenance som gäller. High and low!

 

Standard

Kommentera

