Träning

Jag är tydligen bra på rubriker*

Det blev en annorlunda söndag det här. Jag har känt mig helt tom och tömd efter några veckors hårt jobb och att hitta luckor för återhämtning har varit nästan lika svårt som att hitta en prisvärd caffe latte i innerstan. 
Jag ville men kunde samtidigt inte boka in något träningspass idag. Jag ville inte ha ett smack bokat, inga förväntningar eller förpliktelser att uppfylla, bara en dag med fri horisont och med fördel i eget sällskap.
Jag vet sedan tidigare att, och när, jag behöver dessa dagar och jag tycker nog att alla borde ta sig en sådan då och då.

Jag började dagen utan idéer och med rätt taskig initiativförmåga. Beslutade mig för att hoppa tillbaks ner i sängen efter frukost (8:30) och läsa klart den underbara boken jag snart ska recensera. Sen somnade jag om. Ljuvligt.

Min telefon är i princip alltid tyst, i alla fall i jämförelse med många av mina kompisar, men just idag väcktes jag av en febril aktivitet. Under loppet av en timme fick jag 10 sms, 4 samtal och sen några till, med olika hej, ärenden och förfrågningar. Det är ju jättekul, men jag var tvungen att skratta till slut. Just idag när jag skulle koppla ned och tänka tankar hela vägen ut smattrade telefonen. Den där off-knappen ska man kanske använda ibland?

Jag valde till slut (efter många tankar om att jag borde träna, tvätta, rensa garderoben, skriva jobbtexter och annat) att göra några tvingande nyttosaker. Betala räkningar, posta ett brev, plocka ner grejer i förrådet, och därefter ta en lång promenad.

Och det blev en riktigt bra dag. Precis en sån jag behövde. Ibland får prestationsprinsessan ge vika för magkänslan. Lasagne är lagad
och jag kommer komma till jobbet som ett prickigt rivjärn i morrn. Bara en sån sak.

Ungefär såhär kan dagen sammanfattas:

Utsiktspaus vid stadshuset. Sparvarna hade en gullig skvallerträff.

Dubbelväder. Men mest sol.

Folkliv i Rålis. Mycket vass tricksare det där.

De här nya kompisarna fick följa med hem. Prickigt och rosett är tydligen vad jag gillar mest just nu. Och mössorna får väl ses som en försiktig höstkapitulation.

* det sa Erika igår (tack!) så nu kom jag inte på nån. Håll tillgodo.

Standard

6 thoughts on “Jag är tydligen bra på rubriker*

  1. Du ÄR bra på rubriker! Men tyst telefon, det vet jag inte om jag kan hålla med om? Jag tycker den får jobba ständigt den lilla stackaren 🙂 Söndagar är ju allas spontana ska vi ta en fika-dag så jag kan tänka mig att det krockade med din retreat-dag 🙂 Låter som att du har haft en bra dag trots allt och min magkänsla hade tydligen rätt när den sa till mig att i dag inte var rätt dagen att testa min övertalningsförmåga 😛

  2. Lisafisa skriver:

    Nej, det kan jag heller inte hålla med om. Brukar vara en febril aktivitet med mobilen 🙂 Men va skönt att du fick en härlig spontandag med dig sjlv, det behööööövde du! Stor kram

Kommentera

