Träning

Du underbara känsla

Pratade med Erika igår, på vägen ner till Karlberg för ett (sista?) utepass. Berättade att jag de senaste veckorna verkligen SAKNAT den där känslan i kroppen, den ömma, trötta, möra känslan efter ett träningspass. Det slog mig då hur mycket jag prioriterar bort när jag ”inte har tid” att träna.

Karlbergs fotbollsgräs; dagens underlag

Jag behövde bara sätta igång med uppvärmningen för att få en härlig liten lyckobubbla i magen. Jag flåsade, hade jordens huvudvärk (sen 2 dagar)* och insåg att muskelmassan har en lång väg kvar till nivån i början av sommaren, men guuud så härligt det var. Jag blev så glad!

Reflektion

Sidoplanka i sidosol

Strukturerade fröken Erika hade en radda ut- och nedskrivna träningspass så vi plockade ihop lite av varje. Vi körde ”upphopp” på instabil bänk, med knäuppdrag, utfall på ett ben från bänk, knäböj, växelhopp med flaxande armar**, enbensböj, armhävningar från bänk, sidoplanka med mera. Och jag njöt hela vägen. Fan vad skönt rent ut sagt.

I veckan ska jag prioritera bättre. För såhär glad vill jag vara oftare.

Äntligen!

Och jo, jag har lite träningsvärk idag. Kärt återkännande!

* jo, huvudvärken försvann i slutet av passet.
** jag missuppfattade ett tips från Erika om att svänga armarna mer och trots att jag inte är blond längre kändes det lite så.. 

Standard

2 thoughts on “Du underbara känsla

Kommentera

