Träning

6 mil, vackra vyer och en del vind blev det

Igår, när jag vinkat av mina kompisar efter ett pirrande härligt dygn, fick jag en sån lust att dra ut med cykeln och få träning och livsfilosoferande i ett enda mumsigt paket.
Jag har letat efter mitt Färingsö här i Norrköping och det verkar som jag äntligen hittade rätt igår.

Jag kom på att jag nog kunde styra kosan mot Vikbolandet, dit jag och och syrran begav oss för en ridtur en somrig dag i mars*. Så det gjorde jag och jag blev belönad!

Hade turen att ha motvind på både dit- och hemväg och benen var lite sega (tror inte bubbel och något sen läggtid gör susen för cykelformen, men skitsamma), men det var verkligen härligt.

Jag såg hästar och kyrkor och idylliska små gårdar. Det enda** som ”saknades” jämfört med Färingsö var alla andra träningscyklister. 3 stycken såg jag på 4,5 timmar så jag hade vägarna för mig själv nästan.

Årets första geting fick jag syn på också. Mindre välkommet kanske.

En välbehövlig fika på äggmacka och vatten fick jag mig halvvägs. Då var benen rejält sega och hemvägen (som var sjukt vindpinad) gick inte så snabbt. Nästa gång ska jag ha sportdryck och något sött med mig också, framförallt när jag bara ätit frukost.

Väl hemma möttes jag av Eric, som hållit sig i gurkstaden hela helgen, och så fick jag inviga min fina, underbara present från tjejerna – en alldeles egen och alldeles turkos Le Creuset-gryta. Lycka!

På torsdag kanske jag hinner med ett cykelpass innan jag och Eric beger oss till Berlin på fredag och kollar in vad tyskarna har att erbjuda. Och filosoferandet, det tänker jag ägna mig åt hela helgen faktiskt.

* Det var nog faktiskt nästan varmare den 27 mars än igår..?!
** Jo, jag saknade fler grejer. Erika, hennes riviga räser och Svartsjö café med sin himmelska paj till exempel.

Standard

3 thoughts on “6 mil, vackra vyer och en del vind blev det

  1. Erika skriver:

    Och jag saknar diiiiig! Åhhh. Hoppas vi hinner ses på ons eller torsdag 🙂 Puss å kraaaam!

  2. Vilka fantastiska bilder! Får hemlängtan till Östgötaslätten när jag ser dem. Vackert. Och jättekul att höra att du är igång igen efter all eländessjuka.

  3. Pingback: Svaret på brevet till mig själv « pigg & duktig

Kommentera

