Träning

Rapport från en idyll

Facebook och bloggar svämmar över av idylliska midsommarrapporter och jag kan bara rätta mig i leden.

Det är en av mina favorithögtider på året; sommarens startskott, frodig grönska, hopp om lyckliga sommardagar, en evig ljus natt, sommarpratspremiär och, inte minst, ett dygn eller mer med en hög glada och fina filurer.

Igår packade jag, efter en morgonjogg, ner sommarklänningen och klev i cykelblöjan. Tänkte göra tradition av förra årets midsommaraktivitet med Erika – midsommarcykling! Tyvärr utan henne i år, men jag tröstade mig med Filip & Fredrik öronen.

Hade gärna cyklat hela vägen, men av tidsmässiga skäl fick jag åka bil en bit. Hoppade av vid Linghem och 4,2 mil senare (plus lite vilsekörning, så det blev nog närmre 5) gled jag in i Stora Kristineberg precis till välkomstbubblet!

Därefter har vi femkampat, ätit, skålat, sjungit, pratat, premiärbadat, bastat och haft vansinnigt trevligt.
Imorrn blir det nog en morgonjogg med Anja som sällskap. Gud vad jag längtar efter semester…

Bilder? Ja, i systemkameran. Mobilen är fortsatt märkt av Siljan Runt-eskapaden. Men kolla valfritt facebook-flöde så vet ni ungefär hur det såg ut.

Glad fortsättning eller vad man säger!

Standard

One thought on “Rapport från en idyll

  1. Pingback: Good Saturday | Pigg & Duktig

Kommentera

