Träning

Om (Fazer) Blogger Boot Camp och träningsbloggande

Jajemen, jag har anmält mig – sist var 2009 och det var också i den vevan jag startade min träningsblogg. Jag tänkte ju då att, jisses, om jag ska gå på det här eventet så måste jag ju ha en träningsblogg, som alla andra. Det var Erika som peppade mig och jag har inte ångrat det. Även om jag verkligen misshandlat min blogg det senaste året.

Den är dock en kär vän. Och nu kan jag gå tillbaks och hitta inspiration i arkivsidorna. Ibland gör jag faktiskt så. Jag väljer en tagg, kikar in i backspegeln och minns roliga pass, underbara dagar med kompisar och mina ”olika” liv. Jag har faktiskt bloggat i olika former sedan 2005 och jag är så tacksam mot mig själv att jag var en bloggtönt då. Det ger mig en sån härlig inblick i min gamla vardag då.

Hursomhelst. Jag tycker att BBC (eller är det FBBC numera?) är ett riktigt grymt tecken i tiden. Även om tjejerna bakom var en bit före sin tid, så har det hänt något nu. Träning och hälsa är det nya silikonet. Fast bra.

Så hugg en plats, om det fortfarande går, och kör. Det var hur kul som helst 2009 och jag misstänker att det är ännu mycket bättre nu.

Jag ser fram emot att hänga med likasinnade och jag ska försöka att vattna min kaktusblommeblogg fram till 16 mars – dvs jag ska utmana kroppen och se till att ha tid för sånt här. Bloggnörderi*.

 

* i början av min ”bloggkarriär” blev jag lite teasad av mina vänner och jag kan ha nämnt någonting om IT-mognad, vilket jag ofta får höra nu. Men jag är glad att jag stod på mig ändå. Och numera bloggar faktiskt de också.

Standard

One thought on “Om (Fazer) Blogger Boot Camp och träningsbloggande

  1. Jag är också anmäld och var faktiskt också med senast 2009 🙂 I år passade det i tiden och schemat höll även riktigt hög klass. Ska bli riktigt kul! 🙂

Kommentera

