Träning

45 minuter svettfest

Fan vad jag älskar den där känslan av en mör kropp och stärkande energi som bara ett redigt träningspass ger. Igår blev det inget, eftersom vi städade, fick ett härligt halvdagsbesök och sen var det läggdags – men idag tog jag igen det. Laddade hela vägen hem, mentalt och muntligt medelst banan och yoghurt*. Väl hemma lade jag ut blå mattan, studsade i mina inneträningssulor** och övrigt ställ, sen var det bara att ösa.

45 minuter Up the pace blev det idag. Och det var ju vad det hette. Mot slutet flög svett från näsan med varje utfrustning och jag både förbannade och hyllade mig själv. Nu ligger jag i fas såhärlångt i Movember Challenge och det känns ju fräscht. Imorgon blir det lite pussligt tror jag. Event på kvällen, möten på dan och tidigt morgontåg ger lite pussel att lösa. Det blir nog en dubbel jag på onsdag, veckans enda, ljuvliga hemmadag.

Lite såhär kan annars en vanlig dag in the life of an NTC-utmanad pendlare se ut i snapshots***:

Jag åker tåg…

Har massa roliga (för det mesta) möten…

…åker lite mer tåg…

 

…och svettas horisontellt hemma i vardagsrummet…

 

* det var inte tillräckligt kan jag säga. Det var en krokig katt som slet igenom de sista 15 minutrarna av hopp och annat elakt.
** det är ju fortfarande lite exotiskt för mig att jag har speciella skor för inneträning. Jag är en hopplöst underutrustad träningsbloggare
*** utöver benämningen ingen som helst övrig likhet med Fröken Fahrmans dito. Skulle möjligen vara pendlingen då.

 

 

Standard

One thought on “45 minuter svettfest

Kommentera

