Träning

Viljans seger

(Eller om det kanske var rädslans, vem vill sumpa en officiell utmaning liksom…!?)

Igår, efter en eventvecka utan dess like (4st, varav 3 på samma dag) och rätt pruttig sömn i kompis soffa, så kraschade jag i egna soffan kl 1705. Fortfarande med ambitionen att köra minst 30 min NTC under kvällen.

Men, när jag vaknade närmare 1845 så insåg jag att jag med fördel skulle dra av 45min idag istället. Ibland behöver man bara vila kravlöst i kuddens mjuka famn.

Idag fanns däremot inget förhandlingsutrymme – efter morgonprommis*, frukost, tidnings- & poddstund i soffan, så var det bara att dra igång.

45 minuter, mot en trött kropps vilja, men jag tog mig längs vägen. Fattar inte hur trött man kan vara den här årstiden?

Och gissa vad som händer nu?

Soffa. Middag. Film. Jag är så oförutsägbar och crazy…
Men jag gillar helger som ger tid för återhämtning. De har blivit heliga i mitt varannan-vecka-pendlarliv. I embrace!

Standard

One thought on “Viljans seger

  1. Ja herregud mitt stående prio ett på helgerna har blivit sovmorgon!

    Du är när som helst välkommen att sova över i vårt gästrum. Ta med lite allergimedicin bara 🙂 Garanterat barnfritt och sovmorgon 🙂

Kommentera

