Träning

Pass 21 – Working Lunch

Jag fick sån lust att kompisträna igår (jag bor ju så långt från Erika nu att jag blivit svältfödd på social träning) och slängde iväg ett sms på chans vid 21-tiden igår kväll. Nästan omedelbart fick jag ett glatt ”Ja, vad roligt!” tillbaks. Vad underbart det är med Ja-sägare!

På andra sidan 3G-masten var min glada kollega och träningsentusiast Annika. Jag lovade svettfest medelst NTC-appen, som hon inte hade testat innan, och svettfest blev det!

working lunch-pigg&duktig

Pigga, duktiga och inte minst glada

Trots oroande halsont i morse (ännu en natt med för lite sömn gör underverk med immunförsvaret) ville jag köra. Vi använde kreativt nog byggnadens relaxrum, där vi också konstaterade att vi ju kan ha AW med bastubad. Bra byggnad, det där kontoret.

Nu hoppas jag på att göra lunchrutin av detta, och jag tvivlar inte på att Annika är med på den – vi ska nog få med oss några fler också.

På vårt jobb har vi förresten skapat en träningsgrupp på Facebook (det var ju faktiskt ovan nämnda Annika som skapade den, hon är typ vår friskvårdsansvariga) där vi tipsar och skriver lite om träning, stresshantering, erbjudanden och annat som någon kollega kan ha nytta av. Jag gillar den, även om det inte är daglig aktivitet där. Vi har också ett generöst friskvårdsbidrag på 5000kr/år, en signal jag verkligen gillar.

Hur ser det ut på era arbetsplatser? Satsas det mycket på friskvård och i så fall hur?

Standard

2 thoughts on “Pass 21 – Working Lunch

Kommentera

