Träning

November – du är en jäkla transportsträcka!

Sådärja, då är vi ÄNTLIGEN inne i den sista novemberveckan! Jag kan säga att utan månadens streakutmaning vetefasen om jag hade överlevt denna årets mest energisugande månad med mental hälsa i någorlunda behåll. Årets upplaga av november kan vara den gråaste, segaste och tröttaste någonsin.
Jag har växlat mellan i det närmaste apatisk, via halvdeprimerad till lite smålycklig typ. Antar att några fler känner igen sig?
Givetvis har det funnits höjdpunkter, men jag tycker mig se att denna månad tagit hårt på de flesta omkring mig energimässigt.

För att råda bot på mörkret och allt det DDR-gråa så drog jag fram julpyntet redan igår. Ljuvligt, det rekommenderas!

Status i utmaningen då? Jo, det är banne mig right on track! Visste inte vad jag skulle förvänta mig när jag satte målet 30 pass på 30 dagar, men det har varit tufft och alldeles underbart givande. Jag har fått in träning i pendlarvardagen, numera känns det helt naturligt och ärligt talat är det den som har räddat mig från att inte bara gå i ide. Jag har varit redigt trött även med träningen, så jag vågar inte tänka på hur det skulle varit utan.

 

I fredags rev jag av 30 minuter, vilket gav mig ett pass upp och såg ut ungefär såhär:

Hemmagymmet

I lördags och i söndags blev det ett socialt Stockholmsrace istället, så jag förlade träningen till idag, som var en hemjobbardag.
För omväxlingens skull hakade jag på Eric till Actic och körde dagens pass där. 45 minuter blev det och för första gången på advanced nivå. Svettigt!
Nu har jag följaktligen betat av 26 pass på 26 dagar. Imorgon tänkte jag köra 30 minuter till, antingen på lunchen eller hemma efter jobbet. Sen är det bara två pass kvar…Men, då drar jag igång med den här roliga julkalendern istället!

Trött och duktig på Actic

Jag vann en liten situp-utmaning som Eric föreslog, kul att all mag- och coreträning givit resultat – inte så mycket för att jag vann, utan för min egen skull! Han grejade 16 stycken på bänken och jag kom upp i 50. Med tanke på att han är väldigt mycket starkare än jag i precis allt annat, så tar jag det som ett kvitto på att jag är riktigt stark i mittpartiet – bra av mig!

Efter en ruskigt kylig nedjogg hem i grå regnmisär (insåg att det var precis samma väderförhållanden som under Siljan Runt f.ö. – hur överlevde vi det egentligen?) belönade jag mig med lunch och nu sitter jag här på det nypimpade hemmakontoret och avrundar dagens sista jobbgrejer.

Tre jobbdagar i Stockholm, varav en med härlig inspirationsdejt, sen är fanimej november över! Nästa år drar jag till Hawaii 30 dagar istället – jag lovar!

Taco-omelett

Belöningslunch – taco-omelett – bra resthantering!

Hemmakontor

Hemmakontoret – nu lite närmare mitt kära Stockholm!

 

 

Standard

Kommentera

