Träning

Målgången

Den 3 november publicerade jag min utmaning för årets tråkigaste månad: november. Jag har sagt det förut och jag säger det igen – Tack Sara, för utmaningen!

Gear up!

Gear up!


Egentligen handlade streakutmaningen om att genomföra ett pass varje dag under november. Jag insåg dock mina begränsningar – mina pendlardagar ger inte alltid utrymme för detta, mest på grund av att jag inte orkar kånka dator, träningsgrejer och duschgrejer dagligen. Och jag är inte alltid hemma samma tid, eller ens hemma. Så, jag modifierade, som man gör i dessa tider.

En annan modd, i brist på gran

En annan modd, i brist på gran

30 pass på 30 dagar. Jag var ärligt talat inte helt säker på att det här skulle gå.
Några farhågor jag hade;

  • Att jag skulle tröttna på NTC-passen
  • Att jag skulle bli sjuk (november, som sagt)
  • Att det skulle bli för många dagar med späckat schema – jag skulle halka efter och inte mäkta med (det blev det, men jag mäktade med)

Men, idag gick jag i mål, med en lyckobubbla i magen. Jag fortsatte till och med att springa över mållinjen.

6 minuter hopprep i Mean Machine

6 minuter hopprep i Mean Machine

Det blev ett 45 minuter långt pass, med det passande avslutsnamnet ”Mean Machine”. För det var lite så jag kände mig. Det har inte varit jobbigt, segt eller ens tråkigt.
Jag har längtat efter passen.
Visst har några pass känts oinspirerade bitvis, men det har gått mycket bättre än jag trodde. Och jag har återigen fått kvitto på att träning fan är det bästa som finns för välbefinnandet. 

Enligt min räkning (1 pass=15 minuter) har jag i november avverkat 31 pass. Det är 465 minuter. Bra Katten!
Julkalendern har jag inte hunnit fixa ihop. Jag har fortfarande en backlog från jobbet idag och roliga egna projekt – men, jag ska köra. Jag börjar med löpning i morgon tänkte jag, Sen kör vi, 24 dagar med roligheter. Haaaj!

hopp

hopp

 

IMG_4065

hopp

 

Svettig & målgången - Pigg & Duktig!

Svettig & målgången – Pigg & Duktig!

 

Standard

2 thoughts on “Målgången

  1. Maran skriver:

    Bra jobb! Jag har ju inte kört något streak men har också stretat på med de där NTC-minutrarna. Vad gör man inte för att försöka vinna kampen mot den där satans november… Heja oss!

Kommentera

