Träning

Julkalender, fulkalender

Jo, här kom en stund i soffan flygande. Eric & Linnea kollar på robotarna* och jag passar på att smygblogga lite.
Jag har hunnit med alla luckor utom en och det har blivit en fin blandning av NTC på jobbet och hemma, rörlighetsträning och lite styrka. Eric har liksom blivit indragen i min julkalender lite ofrivilligt. Igår tvingade jag honom att genomföra 30 minuter NTC. I tisdags hamnade han mitt i en plankutmaning och idag fick han köra jägarvila med mig. Jag försökte maxa både plankan och jägarvilan, men mitt psyke är svagare än både core & ben, så det blev inget imponerande max.

Såhär har min julkalender sett ut sedan sist:

  • 3*2 minuter plankan (onsdag)
  • Ingenting (torsdag). Jag åkte tidiga tåget, hade 3 möten i sträck, följt av en dagishämtning och sedan Filip&Fredrik (fantastiskt bra!). Såg galet mycket fram emot en övernattning i min egen lägenhet (och hade planerat jägarvila innan läggning), kom ”hem”, upptäckte att jag hade fel nyckel, och fick sova hos en fin pirat som hade lagt sig, men som tur var inte somnat och därmed blev det (ing)en lucka i julkalendern.
  • NTC 30 min (fredag) + stretchpass.
  • Jägarvila 2*2 minuter + barnkalas (lördag)

Parallellt med min julkalender har jag också en fulkalender** och ibland möts de tu. Dagens bild från den får symbolisera dagens övning i julkalendern, ,jägarvila.

Fulkalender #8 Jag är på klappjakt

Fulkalender #8
Jag är på klappjakt – eller Jägarvila, vilket som…

* Linnea tokgillar Transformers. Eric är inte helt missnöjd med att få kolla in Megan Fox istället för My Little Pony
** En julkalender på temat ”illustrera Gbg-humor i bilder”

Standard

Kommentera

