Träning

Och världen den snurrar fortfarande

Vissa månader känner jag att jag lever mer än andra (eller lever – det kanske inte är rätt uttryck – betar av puckar om jag ska beskriva de senaste två veckorna naket och ärligt :)).
Men, nu är två tunga workshops, några projektmöten, kompisdejter, Stockholmsnätter, julgodis-kundpresenter (OBS! hemgjorda), interna jobbgrejer och en jävla massa julklappar avklarade. Jag toppade med en julfest innan jag vek in hovarna och åkte söderut till Norrpan.

Träning har jag hunnit med mellan varven – pålitliga NTC – men det blev en julkalender med många luckor, ja, det blev det.

Imorgon då? Förmodligen måste jag göra om kvällens misslyckade* julköttbullar innan vi drar norrut till Stockholm i mitt hjärta. Får se hur det går med morgonjoggen.

Kvar på actionlistan innan jag tar jullov på riktigt och går comatose i Stockholmssoffan**:

  • Julköttbullar? 
  • Kanske något extra julklappsinköp
  • Packa julväskan och påbörja turnén
  • Rimma på hundra julklappar (obligatoriskt hos oss – inget delas ut utan lagom kreativt rim!)
  • Fira jul med älskade, älskade släktingar
  • Klappa mig själv på axeln till vad som blev ett ganska strålande jobbår till slut.
  • Klappa mig lite till för att jag trots avstånd lyckats träffa nästan alla viktiga  åtminstone fler än en gång.
  • Be om ursäkt till min plånbok för alla pendlingskostnader och köpemåltider som ovan två punkter inneburit.
  • Klappa mig själv igen för att jag lyckats träna en hel del på sistone, trots samma ovan punkter.
  • Be om ursäkt till bloggen för alla uteblivna inlägg som se ovan inneburit.

Saker på slölistan som tar vid sen:

  •  
  • ZZzzzz
  • Träna
  • Svara på och skriva ett nytt brev till mig själv
  • Nyårsmiddag med favoritfölk!

TIlls vidare – en kalender jag aldrig kompromissar med*** – Fulkalendern!
Här är dagens lucka:

Fulkalender #22Jag lade in en brasklapp

Fulkalender #22
Jag lade in en brasklapp

* Jag brukar göra grymma julköttbullar, som smakar nästan som mormors & mammas, men i år..jag vet inte. Fel senap. För söt. Näe. Det får bli en ny sats.
** Jag har min lägenhet alldeles tillgänglig hela julen – vilken julklapp! Tänkte försöka utnyttja den några nätter i alla fall.
*** Okej, inläggen har blivit sena de senaste dagarna, men aldrig inställda!

Standard

Kommentera

