Träning

Brevet till mig själv – eller tankar för 2013

Hej Katten!
När du läser detta i svarssyfte så är det antagligen nyårsafton 2013 och du har fyllt medelålders. Det första jag vill säga är – varför nöja dig med medel? Vi döper om det till toppålder istället. Nu kör vi!

Jag sitter i min gamla Highlife-bas; lägenheten i Stockholm. Det är nyårsdag, jag lyssnar på de sista resterna av gårdagens fyrverkerier och har äntligen fått uppkopplingen att funka. Ska spendera några dagar solokvist här i stan, innan Eric återvänder för en helg med lite Stockholmska kulturpoäng. Jag har just fattat ett beslut på magkänsla – ett som nog lägger grunden för en hållbar vardag och årets första av förhoppningsvis många magbeslut. För det är checkbox nummer ett för dig. Here it goes!

  1. Jag hoppas du tränat magen i år! Låtit magkänslan ta plats och låtit den avgöra det mesta. Jag hoppas också att du bokstavligen tränat coremuskulaturen – den är viktig för nästan allt, inte minst i toppåldern… Ett renodlat corepass i veckan tror jag du har checkat av under året. 
  2. Du har nog gjort en stor insats vad gäller ration Roligt & energigivande vs Plikt & energikrävande. Måndagkvällar har som regel varit dina egna. Och det betyder att du har ägnat dem åt något som fyller på med kunskap, reflektion, asgarv, fysisk utveckling, nya insikter eller vad det nu kan vara. Som en regnig, tokledig dag på sommaren – det finns inga måsten alls just precis då, bara du och din tid och lust. Ljuvligt alltså! KLIPP med energitjuvarna!
  3. Du har återigen givit dig själv en fysisk utmaning – till exempel ett cykellopp och/eller ett mätbart kapacitetsmål.
  4. Du har genomfört en större/längre drömresa och strösslat året med många mindre roligheter. Vad sägs om Hawaii eller ett återbesök till Nya Zeeland? Loppisrundor i Värmland? Uppevelsetrippar, som t.ex. träning, mat eller foto? Fjällvandring och Särnabesök?
  5. Du har planerat och/eller tagit steget (givetvis i magens riktning) för förverkligande av de drömmar som ligger och pirrar. Ett steg i taget!
  6. Du har gjort vardagsval som bidrar till hållbarhet och omtanke om miljön. Ätit begränsat med kött, köpt ekologiskt och undvikit tillsatseländet så mycket det går.
  7. Sist, men störst – jag hoppas du ser tillbaks på ett lyckligt år, där du och alla nära och kära varit friska och fria från sorg och elände.

Sådär – nu ska du lägga dig och börja ett förhoppningsvis fantastiskt år utvilad och glad!

Go!

Go!

 

Standard

Kommentera

