Träning

Empire state of mind

Om livet kändes tungt och förkylt i måndags så var det raka motsatsen igår. Eller ja, det var fortfarande lite förkylt, men vilken dag!
För det är inte varje dag man knallar in på 7-11, spontanköper en billig biljett till NYC*, för att sedan ta tuben till Alvik och bli bjuden på en riktig brakmiddag på finkrog. Ja jävlar.

Finfina sjöpaviljongen. BLir nog ett besök i sommar oxå!

Finfina sjöpaviljongen. BLir nog ett besök i sommar oxå!

Det var två pirriga tjejer som spenderade kvällen med att prata om drömmar (mer om det snart), till smakerna av tryffelrisotto, bubbel och glassbakelse på mandelbotten med mjuk maräng** .

Om inte ens två månader lyfter vi (och ja, det låter som om jag är gjord av pengar***) och ynka 7 veckor efter det ska jag till Hawaii. Jag tror det här är året då jag låter impulserna, nej drömmarna, få en chans. Så får vi se vart det bär. Men NYC är ju ingen dålig början. Lite fjäll, skogar och kust på det så tror jag att jag är lagom hemma.

Usch vilket odrägligt inlägg. Men man måste ju liksom balansera lite. Det kommer en måndag ganska snart. Och så har jag ju lovat mig själv att öka på den där egokvoten i år, så det var ju bara att köra.

Soooon...

Soooon…

* Ja, Sara är sjukt grym på att söka, hitta och boka grejer. Tex två biljetter, på perfekta datum, för halva priset på Blocket. Vi mötte säljaren på 7-11 & 5 minuter senare var den vår. Ett hembyte på det så har vi resa och boende i 5 dar för 4500:-. Bra!
** Vågade inte, och struntade faktiskt i, att fråga kalorimängd på den. Men vi delade. Och den var gooood.
*** Se punkt 1. Och så handlar det ju inte bara om kassans storlek, utan om andelen som man spenderar på till exempel resor. Eller hus. Eller SUV:ar. Eller sommarställe. Osv…

Standard

5 thoughts on “Empire state of mind

  1. Odrägligt? Inte alls. Det är tvärtom inspirerande och ger en massa energi med människor som ser till att leva ut sina drömmar och skapar sig det liv de vill leva.

  2. Maran skriver:

    I for one tycker att det där med NY och lyxmiddag och hela köret lät fantastiskt! Mer sånt! 🙂

  3. Pingback: Bucket list (1) |

Kommentera

