Träning

Odla

”Odla dina intressen!” Det har nog många hört både här och var i sina dar. Jag också. Och nu försöker jag verkligen få alla de där intressefröna att växa på sig och bli så stora som jag vill att de ska vara.

Fotografering är en sådan sak. Eller jag kanske skulle säga bildkommunikation egentligen, för det är det som jag allra helst vill bli så bra på, att jag känner att jag får fram det där jag vill. Än så länge stämmer inte min output överens med den där inre bilden, men det enda som eventuellt kan få den att göra det är ju att öva. 10 000 timmar säger de väl att det ska ta (om det inte gäller elitidrott då..).

Vilken tur då att det är så himla kul att öva. Både att fota och att leka med bildbehandling. Jag har som mål att lära mig några bra grunder tills jag åker till Hawaii. Jag vill ha vackra och kommunikativa bilder från min drömresa sedan länge. Jag har, för ungefär två månader sedan, för första gången öppnat det där mytiska photoshop. Eller ja, Camera Raw är det jag leker i, Photoshop är fortfarande en gåta för mig.

Ännu roligare blir det ju att hitta sätt som får en att testa och göra. Som att boka en fotopromenad med två likasinnade och komma överens om att vi ska ha uppgifter som vi kan jämföra och diskutera kring. Hur kul som helst. Och återigen tackar jag den där grymma mixen av digitala och fysiska forum för häng, roligheter och möjligheter.

Här är några av mina försök. Det blir transparens i min utvecklingsprocess här!

_MG_7685 _MG_7692 _MG_7695 _MG_7722 _MG_7723 _MG_7724 _MG_7736 _MG_7738 _MG_7752 _MG_7758 130407_MG_7756 _MG_7732

Standard

4 thoughts on “Odla

Kommentera

