Träning

Den inre resan

I morse kunde jag konstatera det jag anade när jag vaknade i vargtimmen; jag har nu den djupaste av skrällhostor, ingen röst och en aning huvudvärk.

Eftersom jag har gängets present till kvällens 40-åring så sitter jag nu på ett tåg ändå. Ska oxå bruncha med far och syster. Får ta allt i ett makligt tempo helt enkelt.

Tågtiden är faktiskt en uppsida med pendlandet. När jag åker såhär, privat, så jobbar jag inte på tåget och då finns tid att fundera och reflektera, precis som SJ säger i reklamen.

Passar på att sitta och kolla på tips inför Hawaii-resan, som bara är 2 veckor och 3 dagar bort. Läser Kupé och blir sugen på nya resor, till Norge, Åre. Läser också ett reportage om kollektiv och inser att jag inte är ensam om min dröm att bo lite mer tillsammans.
Inte nödvändigtvis i samma hus, men tänk att ha sina vänner, familj, unga och gamla, nära. Vilken lyx!

Ja, sånt kan man sitta och fundera på, någonstans mellan Kolmården och Vagnhärad. Den är ju ganska trevlig ibland, den där inre resan.

20130608-112514.jpg

Standard

Kommentera

