Skrivet, Stockholmsliv, Träning

I kroppen min

Vissa dagar är mer än andra. Vackrare, starkare, mer känslosamma. Idag var en sån dag.
Med två kvällar i fantastiskt sällskap i bagaget, vaknade jag upp till ett soligt Stockholm. Åt frukost med och vinkade av en kompis.

Sen begav jag mig på cykel mot Telefonplan. Idag var sista dagen på Emma Svensson fotoutställning om Kristian Gidlund. Kanske var det min egen förväntan inför sommaren, sommargrönskan utanför fönstren och 14 års sorg efter hon som cancern tog, som gjorde mig så hudlös mot det definitiva slutet i de vackra, svartvita bilder på väggarna. Det var en våg av känslor och tårar som inte ville stoppas.
Jag cyklade hemåt, gick ut på en promenad i grönskan och  försökte smälta kontrasterna. Fuck cancer.

Om ni inte sett utställningen, köp Kristians bok eller fånga den på några av de andra orterna. Man kan också köpa bilderna från utställningen på rockfotoemma.se – 50% av priset går till cancerfonden.

Sist men inte minst. Fånga den där dagen, så mycket det bara går.

bild (8)

bild (5)

Standard

2 thoughts on “I kroppen min

  1. Tungt och berörande! Jag har inte läst hans blogg, men man kanske borde. .ar varit nära anhörig själv till ung cancer, men i det fallet gick det bra, tack och lov. Kram till dig!

    • Ja jisses, han har liksom följt med mig på resan – jag har tänkt rätt mycket på hur otroligt glad jag är att jag kan uppleva det där, hur fruktansvärt sorgligt det är att han och alla andra i liknande situationer inte kan. Det ger perspektiv. Min mamma gick bort alldeles för tidigt av samma jävla sjukdom, så jag tar igen för henne också! Det är det bästa vi kan göra, det är jag helt övertygad om.

Kommentera

