Träning

Hemmaträning och drömmar

Jag har givit mig själv några dagar helt och hållet bestående av intressetid. Det känns nästan olagligt själviskt, men det här är året är där jag tar magen lite mer seriöst och den sa till mig att göra så. Bara att lyda!  Jag tänker att jag byggt upp ett ganska stort motkonto med alla pendlingstimmar och icketid jag lagt på att förvalta intressen, som jag kan ösa ur nu.

Vad jag gör?

I brist på ett hus vid havet så är min Stockholmslya min basstation från vilken jag utgår för bad, sol, fotonörderi (jag plöööjer fotobloggar och inspireras som sjutton), bildbehandlingsinspiration, hemmaträning, framtidsplanering och lite kompishäng. Jag skrålar också kärlekssånger inför bröllopssång i höst. Hoppas inte grannarna misstycker

Igår hann jag med bad vid min Pir (vi har typ döpt hela badbryggan vid Hornsbergs strand efter vad som egentligen är en restaurang. Men Piren är för mig badbryggan och inget annat), fotopill, måldokument, dagboksskrivande och ett riktigt pulspass i Rålis. Jag körde cirkel/tabataträning med flåsiga benövningar, som grodhopp, benböj, squat jumps, mountain climbers, utfallsgång med knälyft, höga knälyft på stället, ski jumps och annat kul. 20 minuter maxpuls i princip. Det är lätt att känna sig fånig när man håller på ensam sådär, men jag glömde bort det i takt med att pulsen steg.

Sen avrundade jag med en härlig kväll på Solstugan. Som jag av någon otroligt märklig anledning inte varit på, trots att jag i fyra år bott 5 minuters cykelväg från den bästa sommarkvällsarenan på Kungsholmen, efter Piren då.

Idag?

Jag drar och köper en hårddisk till alla bilder och tar ett dopp. Vid Piren såklart.

Sen blir det nog rosé på balkongen med bildbehandling och konceptutveckling av mitt egna fotoprojekt. Det kommer bli en perfekt höstsyssla med tanke på temat. Fast först tänkte jag hinna med en löptur och ett NTC-pass i Karlberg tror jag. Med efterföljande dopp. Det är få dagar per år som det är möjligt, så det gäller att passa på…

Diamonds Head i Honolulu - ett av sommarens bästa träningspass

Diamonds Head i Honolulu – ett av sommarens bästa träningspass

 

Standard

5 thoughts on “Hemmaträning och drömmar

  1. E skriver:

    Tur att du hade en proffsfotograf med dig på resan som kunde ta grymma bilder (alltid med fokus på värdinnan) osv…

  2. Pingback: Lunchträning | Pigg & Duktig

Kommentera

